Blog

A kígyómarás és ellátása

A posztot Milka Zsolt, a magashegyiturak.ro szerkesztője írta. Zsolt az aradi mentőszolgálatnál dolgozik, szabadidejében túrázik és fut.  Viperákról és mérgükről általában A  Kárpát-medence mérgeskígyói mind a viperafélék családjába tartoznak. Három alfajuk él itt: a rákosi vipera (Vipera ursinii rakosiensis), mely kizárólag Magyarországon fordul elő, a keresztes vipera (Vipera berus), mely a legelterjedtebb, a Kárpátok teljes területén és Magyarország nagy részén is jelen van, (igen a Zarándi-hegységben is, igaz, már legalább tizenöt éve nem láttam egyet sem), és a homoki vipera (Vipera ammodytes)…

Megint Retyezát, egy éven belül negyedjére, ezúttal a Borbátvíz völgyét fedeztük fel. Az utolsó falu a völgy előtt Hobica, aztán 22 km-en át erdészeti út következik, amit kb. másfél-két óra alatt tettünk meg az autónkkal. A parkolótól 1 km-re van a sátorozóhely, így nem kellett messzire menni a cuccokkal. Hosszú út után jól esik a pihenés Pénteken négy körül indultunk, a terv az volt, hogy a várhelyi kempingben alszunk. Már akkor láttam, hogy lehetnek vele gondok, mivel kerítés nincs, egy…

A blog facebook oldalán Varga Sándor küldte nekem a Csabai Bihargók Turista Egyesület beszámolóját a Holdfénytúráról. Köszönöm a beszámolót, remélem, jövőre is lesz hasonló és el tudok rá menni. Nagy Árpád, az aradi Zaránd Barangolói Egyesület meghívására ismét a Zarándi hegységben túráztunk. Ezúttal egy különleges kaland várt ránk: a Holdfénytúra. Az esemény Romániában „Holdfényes Perseida túra” néven lett meghirdetve. Már az ötlet is sajtóérdeklődést váltott ki, több cikk is megjelent róla az aradi megyei magyar- és román nyelvű lapokban,…

Július utolsó hétvégéjén ismét ellátogattunk a Zarándi-hegységbe a Hegyekbe Szegedről facebook csoport néhány tagjával, összesen nyolcan voltunk. Péntek este értünk Solymosra, de a várban már voltak, és a tűzgyújtás miatt füst borította a várudvar egyébként se tűnt jó helynek az éjszakázásra. Így megnéztük, mi a helyzet a solymosi gerincen elterülő réten, a vár alatt. Találtunk sátorverésre alkalmas helyet, ott tábort vertünk, aztán előkerültek a fényképezőgépek, feljebb is sétáltunk, ahonnan a máriaradnai kegytemplom, Lippa és távoli falvak fényei is látszódtak. Sziklamászás…

Read More Read More

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használok, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.