Blog

Vad patakoktól a magashegyi viharokig – 1. rész

Május végén indultunk neki egy hosszabb, több területet érintő túrának. A poszt kissé késett, mivel június 27-én vizsgázom, és kutatni tanulni kell a tananyagot. Szerencsére ezt már áprilisban elkezdtem, így nem volt gond, ha kilenc nap kiesik. Egyébként is ideje volt kikapcsolni, mert a sok kutatás tanulás már kezdett az agyamra menni. A túrán velünk tartott Réka, a Kósza Krónikák bloggere, aki most járt először magashegységben. Remélem, a tapasztalatait hamarosan megírja ő is.   Patakok, szorosok, vízesések – Néra völgye…

A magashegyiturak.ro oldal megszűnt, Milka Zsolt cikkeinek és képanyagainak egy része nálam lesz elérhető. A zivatarok, viharok téma nemsokára aktuális lesz, ezért ezt választottuk ki az első posztnak az oldalon.  Egyre több turista utazik  magashegyekbe, és sajnos ezen különleges  környezeti viszonyok között egyre  nő a balesetek száma, melyek gyakran halállal is végződnek. A nyári évszakban a legnagyobb veszélyt a hirtelen bekövetkező gyors és intenzív lefolyású zivatarok jelentik. Mit lehet ilyenkor tenni? Levonulni a hegyről? Meghúzódni valahol Folytatni az utat bízva…

A kishalmágyi turistatalálkozón a Zaránd Barangolói Turistaegyesületet is megismerhettük, és már akkor eldöntöttük, hogy meglátogatjuk az egyesület turistaházait. Március 15-én Édeslakra mentünk, hogy ott töltsük a hétvégét. A falu Gurahonctól északra található, az utolsó pár km-en földúton lehet megközelíteni. A környező hegyekre szép kilátás nyílik, a Zaránd egy részét is nagyon jól belátni. Kifogtuk a rossz időt A márciusi hosszúhétvégén általában nincs szerencsénk, most is borús-esős időt fogtunk ki. Ez nem szegte kedvünket, amint az édeslaki házhoz értünk, elindultunk felfedezni…

Hétvégén Kishalmágyon tartották meg a Közép-európai Hegymászók Találkozóját (Meeting of Central Europian Mountaineers). Pénteken a megnyitóról mi lemaradtunk, szombaton volt a túranap, vasárnap pedig mentünk haza. Deffekt az éjszakában Pénteken munka után indultunk el, egész jól haladtunk, amikor Pankotán deffektet kaptunk. Évek óta nem történt ilyen, pedig autóval jártunk cifra helyeken, mint például a Borbátvíz völgye, vagy a Peleaga rétre vezető út a Berhina rétig a nyári rendbetétel előtt. Szerencsénk volt, mert egy helyi lakos segített gumist találni, és tudtunk…

Read More Read More

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használok, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.