Blog

Tavasz Pádis legszebb krókuszmezőin

Régi tervünk volt, hogy a Kék Magura gerincén túrázzunk és a Nagy Phaeton-vízesést megnézzük. Most úgy gondoltuk, itt az ideje ezeket a terveket megvalósítani, akár ezt a kettőt össze is köthetjük. A Kék Magura gerincére Pádis felől felmegyünk, végigjárjuk, utána a Kopott Csapás nyergén keresztül akár elé is érhetjük a Hideg-kút nevű forrást. Meglepetések a Kék Magurán Szombaton egy óra körül értünk Pádisra, úgy számítottuk, hogy sötétedés előtt a Varasó­-nyeregbe érünk a Kék Magura gerincén keresztül és onnan tovább már…

A kedvenc blogger csoportomban, a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségében a „Kérdezd a bloggert” játék keretében kérdéseket tettek fel nekem, ezekre válaszoltam. A Mindenütt jóóó blogtól kaptam a jelölést, én pedig a Beülős blog Vivjét kérem meg arra, hogy faggathassuk. Mi volt a legviccesebb élményed a túrák során? Pádison lementünk a Csodavár barlangjába az alvilág kapuján át. A patakban nem volt sok víz, elkezdtünk a Nagy Portálé fele gyalogolni. Régen a helyi mócok úgy hitték, hogy a barlangokból ördögök, gonosz…

Az idei év sem maradhatott el téli túra nélkül, viszont most nem a Retyezátba mentünk, hanem Pádisra. Gondoltuk, olyan szerencsénk, mint tavaly, úgyse lesz. A Pádisra felvezető útról az információk ellentmondásosak voltak, végül a Bradet Panzióról kiderült, hogy működik, fogadnak vendégeket, és takarítják az utat rendszeresen. Amikor mi ott voltunk, naponta egyszer feljött egy hókotró. Mócok temploma A Glavoi réti elágazásig aggódtunk, hogy nem lesz hó, Bogán nagyon tavaszias volt az idő. Aztán az út havassá vált. Hóláncot végül nem…

Arad története folytatódik, az első rész itt található. Arad fejlődése 1702-ben érkeztek a városba a minoriták. Az első iskolát Höfflich Kamill atya nyitotta, amely 1745-ben lett gimnázium. Aradnak volt egy német és egy szerb városháza épülete, amelyek helyett 1770-ben egy újat építettek. A 18. század közepén készült el a barokk stílusú minorita templom, de a tornyát csak 1820-ban engedte az osztrák hadvezetés felépíteni. Arad ma is álló vára 1763 és 1783 között épült, tervezője Philipp Ferdinand Harsch tábornok. Az erődímény…

Read More Read More

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használok, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.