Egy tökéletes nap

Az ember életében ritkák az olyan napok, amiket tökéletesnek lehet nevezni. Amikor minden jól sikerül és terv szerint halad. Na, nekünk terveink nem voltak, így lett egy tökéletes napunk. Azt tudtuk, hogy hol alszunk és reméltük, hogy nem fognak minket szellemek kísérteni…

A solymosi várban aludtunk

Egy tavaszi péntek délután értünk Aradra. Szerettünk volna a belvárosban sétálni és enni. Hamar szembesültünk a ténnyel, hogy fizetős parkolási rendszer van és automata adja ki a parkolójegyet. Egy óra 2 lejbe kerül, szerintem egyáltalán nem drága. Viszont 50 banisokat fogad el a gép… Kis futkosás után lett egy órányi parkolásra elegendő érménk. Elindultunk kebabost, pizzázót vagy bármilyen olyan helyet keresni, ahol 10 percen belül adnak enni, mert farkaséhesek voltunk. A Pizza House-ra esett a választásunk. Pljeskavicát ettünk, nagyon finom és bőséges volt. Teli gyomorral elindultunk felfedezni Arad fő utcáját. A városháza előtt éppen vásárt tartottak, megnéztük közelebbről.

Kirakodó vásár Arad főterén
Nyíregyháza meglátogatta Aradot 🙂
Mire Solymosra értünk, besötétedett. A Hold és csillagok pont elég fényt adtak ahhoz, hogy felmenjünk a várba fejlámpák nélkül a meredekebb úton. Lippa és Arad fényei remegtek a távolban, a Maros pedig kezdett ködbe burkolózni.  A Hold kísérteties fénye bevilágította a várudvart, de egy darab kísértet se volt hajlandó kidugni az orrát a falból vagy a földből a kedvemért.
Aradi ház udvarába vezető boltíves folyosó
Belestünk egy udvarra

Reggeli fények a várban

Gyönyörű, napos reggelre ébredtünk, éreztük, hogy ez meleg nap lesz. Nem pihentünk ki magunkat teljesen, mivel éjjel egy róka neszezett Reggelizéshez kiválasztottunk egy olyan helyet, ahonnan jól be lehet látni a Maros völgyét. Lehet, hogy az utazók életét megkeserítő rablóbandák is ugyanonnan lestek áldozatra fentről, ahonnan mi lestük az alattunk zakatoló vonatokat és autókat.

Solymos vár udvara hajnalban
Lassan kúszik be a fény a várudvarra

Párás hajnal a Maros völgyében
Reggeli pára a Maros völgyében

Solymos vár udvara, a régi kapu
Feljebb kúszott a nap, ideje indulni…

Délelőtti sziklamászás

Egy kávé után felkerekedtünk sziklát mászni. Nemcsak a középső falon másztunk, hanem a kereszt alatt is. A fal tetejéről izgalmas a kilátás, jobbról a solymosi vár uralja a tájat, a sziklával szemben Lippa terül el. Néhány kör mászás után viszont kellemesen éhesek lettünk…
Kötél a sziklán
Lehet mászni

Arad csodás olasz étterme

Aradi cimboránk megkérdezte, hogy mégis mit ennénk… Legyen valami olaszos. Így a La Pergolába mentünk pizzát enni. A pizza tökéletes volt, a tésztája se nem vastag, se nem túl vékony, a feltét bőséges. Viszont magozatlan olajbogyót használtak, erre oda kell figyelni.  A tiramisujuk isteni, eredeti olasz recept szerint készült.
Homokos strand a gyoroki tónál napernyőkkel
Homok, víz és napernyők

Kavicsok víz alatt
Szépek a kavicsok

Homokvár és szandál
Csepegtetéses technikával készült vár

Naplemente a gyoroki strandon

Gyorok a zarándi hegyek lábánál fekszik. A régi bányató partján homokos strandot alakítottak ki, amely nagyon népszerű a környéken. A víz kristálytiszta és a Balatonnal ellentétben a tó alja nem iszapos, hanem homok és kavics alkotja. Várépítésre kiváló anyag, az ügyesebbek megépíthetik belőle Solymos vagy Világos várát.

Az éjszakát a gyümölcsös mellett töltöttük Lippa felett. A várba felmászáshoz már fáradtak voltunk, viszont szép kilátásunk nyílt a lemenő nap utolsó sugaraiban fürdő várra.
Facebook Comments
Comments are closed.

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használok, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.